Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]

Transponder news for 10.10.2016

Новости спутникового телевидения

Новости спутникового телевидения

Hot Bird 13 13° E
Sky Sport Mix quit 12073 V


"Tricolor TV" Quote: chief for "skeet", or…
Monopoly on Satellite TV
According to the site "Tricolor TV" (brand owned by the NAO "National Satellite Company", NSC), This operator is a leader in the Russian pay-TV market (30%), and in the satellite segment, its share is 75%. Especially strong monopoly "Tricolor TV" in towns and villages with a population of less than 100 thousands of people. In the big cities - more subscribers prefer cable TV.
Media Center UNN in July 2016 I interviewed a thousand people in Vyksa, Şaxunьe, Balakhna, Lukoyanov, Dzerzhinsk, Arzamas, Sergach and Red Bakah Nizhny Novgorod region, It reported "NyusNN" the ministry of information technologies in the region. According to the research it was found out, that in our region are about satellite TV 21% residents: is "Tricolor TV" and "NTV +".
According to the Nizhny Novgorod dealer "Tricolor TV", Now the demand for special connection "Tricolor TV" TV is not observed. Most customers ask for the exchange of the receiver to a new, capable of receiving more channels (from 4-4,6 thousand rubles), any single receiver to replace the double (from 7,3 thousand rubles). Purchase of equipment and its connection to the "Tricolor TV" is, According to the dealer, 12 thousand rubles.
However, local (Nizhny Novgorod) TV "Tricolor TV" does not catch and allocates funds for the development of their reception.
Nedostovernaya advertising
In addition to the lack of local TV channels, dissatisfaction of subscribers "Tricolor TV" in Nizhny Novgorod region due to false advertising. For example, Yuri Stoyanov in a company's advertising was promised 11 Free TV when connected, and as a result - nothing like not in sight.
According to Nizhny Novgorod dealer "Tricolor TV", the main complaints from Nizhny Novgorod are connected with the latest ads at the absence of the promised free display channels.
Another misleading advertising campaign began 2015 year of, that subscribes to the package "Start" 0 "to the subscriber does not have to pay for a set of equipment. In reality, consumers have to pay for this connection. In August 2016 year FAS recognized NSC breach of advertising legislation on this fact.
A major irritant to viewers and became advertising, when switching channels. Pauses are rather long, and channel "hang" for a few seconds.
It is also not the first time "Tricolor TV" is ad-recommendation to change the equipment to receive more channels, cutting off a number of channels for those subscribers, who did not.
But in Nizhny Novgorod OFAS complaints of "Tricolor TV" have been reported, According to the press service of the department. There were only requests from the antitrust authorities in other regions. No complaints were received on the satellite TV and in the Rospotrebnadzor Administration of Nizhny Novgorod Region.
By way of another brand closed
If the "mobile slavery" in our country abolished a few years ago, and the user can now proceed with your number to another mobile operator, who like it more, in satellite television to make it much more difficult. Recall, Change the mobile operator is 100 Br.
As explained by the Nizhny Novgorod dealer "Triklor TV", to change the satellite operator is not enough to insert into the receiver of another operator's subscriber card: you must change the receiver itself. Its value is equal for all 6 – 19 thousand rubles.
not reply to Roskomnadzor management on the PFD to "NyusNN.ru 'request that, justified whether such a change of the satellite television broadcaster.
Catherine Chichurina

Another one Ukrainian TV channel switched to Eutelsat satellite
The Eutelsat French company - the largest player in the global market for satellite operators - attracting new customers in Ukraine. Budget proposal operator interested in the channel "humors / Babay": broadcaster switched from satellite Amos 2 (SpaceCom) на спутник Eutelsat Ka-Sat 9 (Eutelsat). To transmit the channel signal will use the uplink provider "groups Date". This is the second Ukrainian broadcaster, who decided on the change - in May, the satellite Eutelsat Ka-Sat 9 moved Eu music.
The corresponding change in the parameters of the satellite "humors / Babay" approved by the National Council on Television and Radio Broadcasting. Also, the TV channel "humors / Babay" corrected its program concept because of the increased broadcasting channel "Babay" time from six to nine hours a day. Prior to this channel broadcast at night (00:00-06:00), translating erotica, thrillers and horror movies.
"Humors / Baba" with music broadcaster Music Box UA directly owned by Israeli businessmen Vadim Soyrefu (98%) and Igor Shapiro (2%).
Спутник Eutelsat Ka-Sat 9 "Works" in the so-called Ka-band, which is normally used to transmit Internet. For the satellite TV, usually, It uses Ku-band. properly, in the latter all Ukrainian broadcasters operate, taking advantage of the Israeli company SpaceCom or Swedish SES services. For satellite TV viewers in the range of difference is significant: for receiving Ka-band channels need additional equipment. regulator, taught by experience to Eu music, ordered "humors / Babay" is to provide equipment for monitoring in the future, because the National Council is not possible to verify the broadcast in the Ka-band.
Earlier, the National Council has repeatedly caught "humors / Babay" the lack of satellite broadcasting - the company transferred its signal cable providers for alternative sources of signal. According to Ukrainian legislation, Even pay TV, to get a cable network, You must own satellite licenses. But satellite broadcasting, as is known,- not cheap: monthly cost channels $10-13 thousand (regardless of, open signal or a coded). Over the past two years, after the triple jump in the dollar, for more 60 Ukrainian satellite broadcasters, that are not included in telegruppy, this price has become unaffordable and because of this some cunning and transmit its signal "cable manufacturers" over IP. How much cost the broadcast in the Ka-band public is not notified.
Legislation in other countries allows TV channels to broadcast a "universal" license. For example, This opportunity was used by TV channels "Sport1,2" group "Surface", issuing a broadcasting license in Latvia. Earlier this year, the channels stopped broadcasting on satellite license, issued in Ukraine, and in the spring we got the Latvian. But from the Ukrainian group license "Surface" has not abandoned, because of what TV channels were on the hook for the National Council. The advantage of the Latvian license - not only of belonging to the European Convention on Transfrontier Broadcasting, which signed Latvia, but also in, that the license allows you to broadcast, giving the signal cable manufacturers using alternative delivery sources - in particular, по IP, which significantly reduces the costs for broadcasting.
After the incident with the National Council Eu music began to actively lobby for the issue of a "universal" at the legislative level license, prescribing this feature in the wording of the law on audiovisual services. Such a rule on the hand over the Ukrainian satellite TV channels, operating on the market independently (outside the telegruppy). However, the advisability of repeatedly questioned: what size of the market $150 million to keep around 100 TV channels in the "satellite"? Order more, These broadcasters operate as typical channels Dummy.

Travelxp HD 16 ° E temporarily without coding
The new channel travel Travelxp HD users can receive individual satellite antennas, mounted on the satellite Eutelsat 16A (16°E).
The station is currently not coded in the transponder D09 operator Telekom Austria Group at a frequency 11,637 GHz, Pol. (H) (SR: 30000, FEC: 5/6; DVB-S2/8PSK). Usually, the signal is encoded in Conax for pay-TV operators, but now the conditional access system is inactive. Travelxp HD is a relatively new channel, He debuted in Europe in August, but already known to viewers in Asia, in the Middle East, in North America and Africa. Broadcaster Celebrities Management Private Limited wants to expand its presence in Central and Eastern Europe, such as Croatia, Bulgaria, Slovenia, Czech Republic, Serbia and Macedonia. TV channel broadcasting in English and Hindi, and his office is located in India. On Travelxp HD you can see the presentation of the most luxurious hotels, beautiful places on earth and a number of other programs, travel-related, culture, customs and cuisine of the inhabitants of different parts of the world.
Technical parameters:

Eutelsat 16A (16°E)
TP. D09 (11,637 GHz, Pol. (H), SR 30000, FEC 5/6, DVB-S2/8PSK)
ID: Travelxp HD
PID V: 1601 (MPEG-4/HD)
PID A: 1602
PID PCR: 1601
SID: 1906
THE PMT PID: 1600
Kodirovanie: Conax (temporarily inactive)

 

28.10 Cyfrowy Polsat will turn off the SD card and change the frequency of multiple channels
Cyfrowy Polsat сообщает о запланированных изменениях вещания каналов Telewizja Polsat с 28 October.
The four channels broadcast in SD finish, remaining only in the high-resolution, it will be: Polsat 2, Polsat News, Polsat Cafe Polsat Play и. In addition, три другие станции Polsat HD, Polsat Film Polsat HD и News HD изменят частоту вещания. All changes will take place on the night of 27 on 28 October 2016. Broadcast in SD channels have long finish unparalleled in HD: Polsat 2, Polsat News, Polsat Cafe Polsat Play и. All tp.132 broadcast from the satellite Eutelsat Hot Bird 13C (13°E) at a frequency of 11,158 GHz, Paul. V, SR: 27500, FEC: 3/4 (DVB-S2/8PSK). Polsat 2, Polsat Cafe Polsat Play и имеют HD версии с того же транспондера. And it is on this transponder will be moved to three HD channels: Polsat HD, Polsat Film HD и Polsat News HD. The first of the trio to tp.78 broadcast satellite Eutelsat Hot Bird 13B (13°E) at a frequency of 12,265 GHz, Paul. V, SR: 27500, FEC: 3/4 (DVB-S2/8PSK), and the other two are on tp.120 satellite Eutelsat Hot Bird 13C (13°E) at a frequency of 10,911 GHz, Paul. V, SR: 27500, FEC: 3/4 (DVB-S2/8PSK).This means, that after turning off the SD channel versions Polsat 2, Polsat News, Polsat Cafe Polsat Play и все станции будут транслироваться в HD с tp. 132 (11,158 GHz, Paul. V, SR: 27500, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK).
SD versions outages will not apply to sports channels Polsat (Polsat Sport, Polsat Sport Extra), which are still in HD, and SD. Not going to happen as the frequency changes.
“The transition to HD broadcasting is a natural process, which perform almost all major broadcasters, in Poland, Europe and worldwide. HD is becoming the standard pay-TV, and through this process, subscribers become particularly significant increase in the quality of programs, it is crucial for them. Cyfrowy Polsat subscribers positively to this and are willing to change for a long time - using HD receivers will have continuous access to these stations to the end of October, and only in the high-definition format (HD), which means that for them the opportunity to watch your favorite programs in the best quality,” – сказала Olga Summer, пресс секретарь Cyfrowу Polsat.
Owners of individual satellite receivers will have to update the channel list with the station search function with new technical parameters.

You may also like...