Please enable / Please enable JavaScript!
Please enable / Please enable Javascript![ ? ]

Transponder news for 10.09.2017

Daily news satellite television

Daily news satellite television

 

Express AM6 53,0°E
The Sámi TV вернулся на 12719V, SR: 27500, FEC: 1/2, DVB-S/MPEG-2
Amir TV info card appeared on 12719 V 27500; FEC:1/2; Dvb-S/MPEG2; SID:; PID:2003/3003; farsi . Open

Yahsat 1A 52.5°E
Tv channel “HD TV Sinamo” Appeared on 11785 (H) 27500 3/4. DVB-S2. Open
Al-Hajj TV left with 11938H, DVB-S/MPEG-2
2M Muslsalat appeared on 12092H, SR: 27500, FEC: 5/6, DVB-S2 / 8PSK, MPEG-4, Open
Time Drama info card left with 12092H, DVB-S2 / 8PSK, MPEG-4

Azerspace 1 / Africasat-1A, 46.0 ° E
Ayan TV resumed broadcasting on 11015 (H) 13000; FEC:3/4; DVB-S2/8PSK/MPEG-4; SID:2; PID:3102/3202; Kyrgyz / Russian. Open – scanned as Ayan TV – hanging logo TVC Asia

Türksat 4A 42° E
beIN Sports Haber HD appeared on 12379 (H) 30000; FEC:3/4; Dvb-S/MPEG4/HD; SID:51420; PID:6420/6520; Turkish. Open
beIN Sports Haber appeared on 12379 (H) 30000; FEC:3/4; Dvb-S/MPEG2; SID:51421; PID:6421/6521; Turkish. Open
EUROSPORT 2 off on 11180 H DVB-S/MPEG-2
EUROSPORT 1 He appeared on 11180 (H) 30000 FEC:3/4 DVB-S/MPEG-2 SID:15502 PID:4464/4659, Irdeto 2

Eutelsat 16A 16,0°E
AntikSat: The Box Africa, Box Hits, Kiss, Kerrang!, Magic UK appeared on 10928H, SR:30000, FEC: 3/5, DVB-S2 / 8PSK, MPEG-4, Conax

Eutelsat Hot Bird 13Е 13°E
Cinema Hits went from 12054 H DVB-S/MPEG-2
Cinema 007 He appeared on 12054 (H) 29900 FEC:5/6 DVB-S/MPEG-2, VideoGuard
Cinema Hits HD quit 12341 V DVB-S2/MPEG-4
Cinema 007 HD appeared on 12341 V 29900 FEC 3/4 DVB-S2/MPEG-4, VideoGuard
Tele San Marino disabled on 12149.00MHz, pol. (V) (DVB-S SID:7253 PID:310/311 Italian). This channel on the satellite no longer exists

Astra 4A, 4.8° E
Viasat Hockey SD / HD appeared on 11977 V 27500 FEC:5/6 DVB-S/MPEG-2 SID:2125 PID:2141/2142, VideoGuard

Eutelsat 7A 7°E
beIN Sports Haber (test card) He appeared on 10804 V 29900 FEC:3/4 DVB-S SID:8207, Irdeto 2
beIN Sports Haber HD (test card) He appeared on 10804 (H) 30000 FEC:5/6 DVB-S2/MPEG-4 SID:2508, Open


 

Tricolor Tv»: He flew over the whole life 12 years
obob_tv
If you remember the story of the beginning of the broadcasting of the Russian satellite operator "Tricolor TV", you can recall information, which sounded the first operator information channels. Its essence was to ensure, that the subscriber is offered to purchase equipment to view the Russian federal TV channels under the slogan "Pay once - see the whole life!». Since that time has passed nearly 12 years. Recently it became known when the operator put an end to its subscribers, who continue to look at the package of hardware MPEG-2.
As time has shown, the promise of the operator to provide its first subscribers free access to the main federal channels until the end of life is not embodied in reality. True, a long time on the receivers DRE-4000, DRE-5000, etc.. could no monthly fee to watch the "First Channel" and "NTV". But this year the opportunity for free viewing, and these channels was blocked.
In spite of the fact, that the operator has not officially declared the imminent termination of translation in the old standard, they are carried out actions, which stimulate or replace the old subscribers subscriber receiver to modern (in t. h. and originally technically outdated DTS-54) ... or buy a set-top box for digital terrestrial reception 20 Free federal channels. Not all customers satisfied with the terms of exchange of equipment and they prefer to go to watch free terrestrial television.
Recently it became known, the operator to 15 September will now accept payments from "outdated" subscribers only at the rate of 100 Br. This means, that in fact the owner if the receiver DRE-5000 will pay the standard annual fee 1200 rubles for the base paid package, then he will be charged 100 rubles per view service "Single" package for a month, and the remaining funds will be redirected to the personal account of the subscriber. They further can be used to view the package only for new user equipment.
In this regard, it does not remain any doubt, the operator by the end of the year plans to completely dismantle broadcasting in the old standard, losing part of the subscribers, which will go to view the ethereal "numbers". But, It looks like, that these circumstances guide "Tricolor TV" did not confuse. Although you might think of a more loyal to the actions of the old customers. It is quite possible, that the NAO "NSC" suggest something about the development of digital broadcasting in Russia. However, It is nothing more than arguments ...
And while stating a fact. Broadcast Time "Tricolor TV" in MPEG-2 is coming to its logical conclusion. After this long-awaited event will happen there is no doubt, that the following, who should prepare for the exchange of, become subscribers with equipment MPEG-4. Probably, that they will lure top boxes supporting UHD, the benefit of the same name from the channel package "Tricolor TV" is now the largest in the number of channels in the world. Unlike competitors, the "national" operator has a large room for maneuver. In the first place - because of the huge subscriber base.
And we only remains to see how management "Tricolor TV" uses this potential.

RTVi goes without coding, or why we have "Broom"
obob_tv
Since early September, the satellite Eutelsat Hot Bird 13.0 GR. E observed Webcast (frequency: 11296 (H)) without coding known TV channel RTVi. True, no coding is quite specific version of the channel TN. «Rtvi Archive», in which only passed the last years of the station program, like gears of America Victor Topaller. In this case in fact the channel continues to transmit from their studios and up to date version of news release, но на Eutelsat Hot Bird 13.0 GR. E it keeps going in coded form and on a different frequency, namely 12322 (H). From what has caused the appearance of «Rtvi Archive» is not very clear, but (probably) this is a temporary phenomenon, and broadcasting «Rtvi Archive» carried out for the purpose of additional advertising channel. But all this gives us a reason to pay attention to RTVi.
Recall, RTVi channel ("Russian international television") - a former "NTV-International", which was launched 1 January 1997 year, is an international, licensing purified version of the TV channel of the Russian TV channel "NTV", the so-called old "NTV" Vladimir Gusinsky. Once in 2001 g. TV channel "NTV" was nationalized by the Russian government with the help of Gazprom, "NTV-International" was privately owned Vladimira Gusinskogo and become independent "NTV", channel, which is broadcast on the Russian-speaking community on a paid basis. In March 2012 , the TV station was purchased with vague objectives businessman from Russia, former Director General of the Ministry of Defense of Russian TV channel "Star" Ruslan Sokolov.
Home Studio Channel is located in New York City, but the channel also has a studio in Washington, DC, in Israel, Germany and Moscow. Now RTVi conducting a large-scale re-branding with the involvement of its staff in a well-known leading, I am trying to take the leading positions in broadcasting in the Russian-speaking community of the world, mainly in Western Europe, America and Israel (note, that as 2017 g., the number of Russian in TN. Far Abroad approaching 20 million people). And it is important to, that the degree of controllability Ruslan Sokolov, the Russian government in this project are still not very clear.
In this channel at a given time differs personnel policy illegible, taking in its composition as a liberal-minded journalists like Tikhon Dzyadko (It is working on a RTVi 2016 g., former presenter of TV channel "Rain") - and liberal journalists, remark, We worked on the canal originally, and moderate compromisers, like leading Gazprom's "NTV" Alekseya Pivovarova - September 2016 It has been the exclusive producer RTVi - and Anton Hrekova (also Gazprom's "NTV"), as well as freelance Leonid Parfyonov, and notorious personalities like Natalia Metlino nicknamed "broom" (show under that name Metlina conducted recently on the channel of Gazprom's "NTV"). Perhaps, that such personnel pluralism serves some cover, to articulate ideas, which conduct the current Russian authorities, but at the same time not to scare audiences, which, mostly living, As we have already mentioned, in Western countries.
Indirectly, on the above to the personnel of pluralism can be confirmed by the, RTVI after purchase 2012 g. the new owner of Sokolov and subsequent re-branding of the channel, Now it is announced as a concept, quoting from the channel's website: "The concept of the new RTVI is reflected in the slogan" On both sides ". RTVI - centrist first Russian-language media, connects audiences around the world on the principle of general news agenda ".
Note, RTVi that is not broadcasting in Russia via cable sets to Russian and satellite platforms - and refused when Ruslan Sokolov from the television license in Russia in general, also channel signal on Eutelsat Hot Bird 13.0 GR. (E), as well as on other satellites will continue to be encoded - while in Russia it will be impossible to buy a subscription to the channel; Recently, however, the main program RTVi, including news releases, in order for the, as they say representatives of the channel, to be seen and the audience in Russia, began to spread in the record in its entirety on the internet at the website of TV channel.
evaluation, expressed in this article, may not reflect the editorial views of OBOB.TV

Ukrainian satellite operator Ukrkosmos activated on the satellite Amos 7 (4° W) new capacity for the new FTA platforms.
Multiplex operates in DVB-S2 standard and 8PSK modulation at frequency 12,348 GHz.
The capacity will be used for distribution of regional stations in Ukraine. First appeared here in the form of test station TV7 + SD from the city of Khmelnitsky and 7 HD channel from Odessa.
The new platform Kraina TV starts 11 September 2017 year. The service will include about 20 Ukrainian regional stations. Some channels will be broadcast in HD, remaining in SD. All in the compression format MPEG-4.
The first three months the service will run in test mode. Its purpose is the exchange of content between regional operators in Ukraine.
Reception with regional multiplex channels available and in central Europe.
Technical parameters – Kraina TV package
Amos 7 4° W
TP. – (12,348 GHz, Pol. (H), SR: 30000, FEC: 3/4; DVB-S2 / 8PSK)
Provider: Ukrkosmos
7 Odessa HD channel (4113/4114/4113/1; MPEG-4/HD; FTA)
TV7 + SD (4161/4146/4161/4; MPEG-4/SD; FTA)

Kogda encode free Ukrainian channels on the satellite
Strategist StarLightMedia group spoke about the encoding of free channels on satellite and analogue TV is turned off. This can happen in six months.
On the Ukrainian TV market big changes are coming. And viewers should not expect a lot of interesting news.
First, opportunities to take Ukrainian channels will be less free, can not be said about the amount of advertising in the air. Second, Ukraine has all chances in early 2018 year after put the point in the program of transition to digital broadcasting. This means, that the need for the old terrestrial antenna, that since the nineties stick on the roofs of high-rise Ukrainian and private homes, finally disappear. After the analog signal is not.
Yesterday at the conference Digital Broadcasting in Ukraine, the main industry players, Finally, We got together and discussed, how they see the completion of the most controversial television reform – the transition to digital terrestrial TV. Recall, that the Cabinet had planned to turn off the analogue TV signal in our country before the end of June 2017. But the timing of the transition to digital has once again been thwarted. We had to move the deadline to 30 March 2018 year.
Going with a lot of unknowns
As it turned out, Even representatives of the relevant regulator (The National Council on TV and Radio Broadcasting) still can not accurately ensure the transition. This is due to the fact, that there are still many unresolved nuances. Member of the National Council Alexander Ilyashenko, referring to the results of a study KIIS (Institute of sociology), I told, that digital broadcasting may not be available for 2,4 million households (who are not yet ready to turn off analogue).
Nevertheless, the new timing off the old network he calls the very real date. Its in this statement supported Oleg Mayornikov, State Special Connection Service representative – departments, which is the administrator of the entire process. Mayornikov added, that the transition plan coordinated Cabinet. The new deadline is supported and 1+1 Media, which at the beginning of the year, together with Inter demanded postponement until 2019 th. “We are for the off. It is technically possible”, – Media Group spokesman Andrew Malczewski. The government is preparing for the transition, According to him, He took control of the Vice-Prime Minister Stepan Kubiv. And headway.
By the way, shutdown will affect not all. Public broadcasting channel (First) as a social broadcaster for some time will continue to distribute the analog signal, while privateers alarm goes off.
But in addition to the lack of Ukrainians in the hands of digital set-top boxes and TVs with advanced decoders have another problem – holes in the coating only digital network Zeonbud. Ilyashenko mentioned that, Zeonbud that do not seem to deliver against 47 additional transmitters in problem areas. Recall, the network consists of 166 transmitters (taking into account the Crimea), on which the company spent about 1 bn (or $125 million at the old rate).
If Zeonbud not find money for the completion of, there is a second option, which is discussed now. On the part of its network, you can make a special technical setup of transmitters, through which, Representative of estimates 1+1 Media, You can increase coating approximately 15%.
Sputnik quickly encode?
Another important news, which expects the Ukrainian audience, – Ukrainian is the encoding of free satellite channels. Then, about for so long said industry experts, probably, It will happen in 2018 year. Three of the four media groups are willing to take such a step for the development of pay-TV in Ukraine.
About, as the encoding will be carried out, blitz-interview with the director for strategic development of the group StarLightMedia (STB, New, ICTV, M1, M2, This) Fedor Hrechanynov.
– What global plans for a television signal encoded on the satellite?
– Today, three players are ready to be coded: this group 1+1, MSU and we. Inter looking, on what terms.
– But talks with him also underway?
– Yes, Of course.
– And if we talk about the timing? what are realistic?
– We believe, it is possible to make the following spring. And we will make every reasonable effort, make it happen. We will be fully ready for the spring. More precisely off also depends on the position of the pay-TV providers. In order to do that we, you need to understand, that we receive the payment related to the process of investment and loss.
– Then there are, roughly speaking, the price of pay-TV packages should increase?
– In any case they should increase. Because of the cheap pay TV no, to my mind, nowhere. But, of course, providers more difficult to raise prices, when there is an open satellite. In addition, Providers need to get some subscribers, who previously received free signal.
– Encoding of satellite TV will take place simultaneously with the shutdown of the analog broadcasting signal?
– You see, even the National Council does not believe, Disabling happen next spring. analog shutdown date has shifted many times, that in general in this few people believe. For spectators, Of course, It would be comfortable, if these events (analog satellite and off encoding) separated by at least six months. That is, if we encode the signal spring, turn off analogue autumn – It is ok.
– Is it possible to predict, that one big satellite platform will be in the country, which will sell the Ukrainian encrypted channels?
– Today, two satellite platforms operating in the country: Viasat (1+1 Media Igorya Kolomoyskogo. – Auto.) и Xtra (MSU Rinat Akhmetov. – Auto.). With both we negotiated. Their plans to create a third platform we do not have. And we have not been accessed by any external partners with the idea of ​​its necessity.
– It turns out, that two media groups have satellite platform, and will not be for you? Is it OK for you?
Yes, it is quite normal. This is inherently different business. And the two media groups decided to work in it. We for ourselves have not taken such a decision. I do not see this as a problem.
– You only agree on one platform?
– No, we're going to work with one and the other, and if there – and the third. If, Of course, It is a good system of coding and clear conditions for cooperation.
– how many, In your opinion, will be paid Ukrainian package of channels on the satellite?
– It depends on its content. In any case, must be low-cost basic package. It's hard to say, how much will it cost. I suppose, that about 50 UAH.
– That is comparable with the prices of cable providers for subscribers?
– Yes, Of course.
– Let's, there was a transition, and now we have in Ukraine pay TV. Free only in a digital broadcast. whether it would not be open to question subscriber? Neighbor, digitally prefix T2, receives Ukrainian channels for free. And I, Having a satellite dish, It must be for the same pay channels?
– The beauty of the situation is, that if our country has a good penetration of terrestrial TV (and we have it), Almost all households have a choice: receive the signal for free or pay money pay-TV provider. The decision will be voluntary. People need to understand, what they pay for. That is, if people do not see the value in your cable or satellite provider offer, they will move on a free alternative.
– Can be, you to the paid packages are separate versions of channels or fewer ads on existing?
– less advertising – hardly. but I think, that over time, all channels will run HD-version. This again is a great investment, additional expenses. It seems to me, it's going to happen to the horizon 2-3 year. That people are more aware, for which they pay.
– How much do you currently pay for retransmission cablemen your channels in their networks in a year?
– My suggestion – media groups total revenues this year may be expressed in tens of millions UAH.
– Ie income small ... It is logical to assume, that you have more extensive plans for the earnings of the satellite codes.
– We understand, it paid the market should be developed. earnings, that we will receive at the start of satellite encryption, should at least cover the losses, that we will have on the encoding. After all, we expect a reduction in advertising revenues, due to the fact that the change coverage.
Second, needed investment in the implementation of the access system, we will have to put on our equipment ethereal network transmitters.
– you counted, which will be a reduction in advertising revenues?
– This will greatly depend on, with some prices will come to market providers of satellite TV. But it is significant money ... I do not want to sound. Of course, most of the audience eventually redistributed. But it is important to understand, that it will not all. We can imagine, we will lose 5% of our audience. And it's a lot.
– In these transformations, the market share of the players may be redistributed if the market?
– Of course, it will happen. We will lose a lot and become one of the sponsors of changes.

End of the free to air RFM TV. Now only CALLER
The operator of the French RFM TV music television stopped uncoded ( FTA) distribution of the Astra satellite system at position 19,2 ° E and ended, that encodes the program for all audiences, are watching channel from gap.
RFM TV bode from FTA 1.9.2017. Now the satellite signal is encoded Viaccess systems, Viaccess and Nagra MA.
RFM TV channel launched on the French market 1999 year, then under the wing of the company AB Groupe. The station is based on the decision of the operator has finished in 2005 year. 2 October 2014 year has been airing new owner restored Lagardére (Europe 1, Virgin Radio, RFM).
RFM the TV is based on the popular French radio station RFM. TV version of the broadcasts the best music – as the new hits, and well-known old hits from 80 and in 90 -ies.
technical specifications – RFM TV HD:
Astra 1 (19,2°E), frequency. 12,402 GHz, Pol. V, SR 29700, FEC 5/6, Dvb-S2/QPSK, Viaccess, Viaccess and Nagra MA.

Series leading channels - now in the basic package of NTV-PLUS
You have a basic tariff of NTV-PLUS? Rate premium content for free! Before 30 September is your basic subscription for NTV-PLUS includes Amedia HIT channel. All month, see your favorite HBO series, FOX, Showtime and other popular channels without any additional conditions!
Amedia channel leads license showing the popular TV series and TV movies. The entire content channel represented as full-length, translated and voiced by professionals. Favorite TV shows and hot news are broadcast daily in marathon mode - See, how convenient for you.
Subscribe to Amedia HIT includes a long list of famous series, including:
Borgia
Niyusrum
Boardwalk Empire
Six Feet Under
Game of Thrones
American Horror Story
Twin Peaks
Mosmena
These and many other world hits every day - with the base subscription for NTV-Plus!
The terms of participation
With 01 September 30 September 2017 Amedia HIT TV channel is available as part of basic packages of TV channels NTV Plus "Base West" and "Economy", as well as of the archival packages "Light Plus", "Basic" and "Basic Plus". Broadcasting area Packages - Russian Federation in the area of ​​"the Eutelsat 36B" satellite broadcasting, and "Express - 1 AMU". Categories of subscribers - physical persons, including receiving services through IP networks.

Tricolor Tv News
New Terms of services (operate with 15.09.2017)
New tariffs: "One MP2 100", "Single Package 100", "Access to the broadcast platform 100" for subscribers with MP2 equipment.

Manufacturer Lockheed-Martin 6 September regained control of the satellite EchoStar III
Manufacturer Lockheed-Martin 6 September regained control of the satellite EchoStar III, control over which was lost in July.
Communication with the satellite was lost while it is moving from the orbital position 87.2 ° W The, whereupon the spacecraft launched uncontrolled drift 0,1 ° per day, posing a threat to other satellites in orbit.
EchoStar III works with 1997 year and for 12 years as the orbital position of 62 ° W. Initially, the satellite carrying 32 Ku-band transponder, but in the later stages of operation, only half of them were working.
In August, the operator EchoStar said, The satellite, worked 20 years, It has already passed a full cycle of depreciation, no income and removed from the commercial exploitation of. Immediately after the restoration of the satellite control was transferred to the burial orbit 350 km above the geostationary orbit and operating completely off.
After withdrawal from service EchoStar III, EchoStar in geostationary orbit remains 25 operational satellites, providing TV signal transmission and Internet access. In October, it plans to launch a satellite EchoStar-105 / SES-11, which will increase the capacity of the operator in the Ku-band, According SpaceNews.

Channel operator Ufa “Ufanet” Home 4K begins satellite broadcasts.
“Ntv-Plus” opened channel signal on satellites Eutelsat 36B,”Express-AT1″ and “Ekspress-AT2 -”.
Home 4K was established in 2016 year on the basis of the channel “Live nature”, in the content which includes landscapes from different regions of Russia. Complete with a 4K TV channel for the operator is provided a kit adapted to his videos and models for PR-campaign.
“In 2016 year, when the stores were 4K-generation televisions, and began to form the demand for this format, we understood, that our channel is just created for the demonstration of nature. We have refocused our operators on new equipment and added copter shooting.
So there was a Home 4K, based on the proven idea of ​​landscape “wildlife”, but in a new resolution”, – He talked about the concept of the general director of the channel “Ufaneta” Iskandar Bakhtiyarov in April on the forum Multiservice.

Recommended!